Arduino

soundmachine

Eerst moesten we op zoek gaan naar interessante geluiden. Die geluiden moesten we vervolgens om proberen te zetten in een Soundmachine door middel van het gebruik van Arduino (motortjes die via codes bewegen)

Geluid 1

Het eerste geluid wat ik had gevonden was het schrapen van een potlood met gripbolletjes tegen een houtje.

Het lukte me niet om dit geluid goed na te bootsen met een motortje, omdat de beweging niet goed ging. Dus in plaats van een houtje heb ik de onderkant van een glazen pot gebruikt, en het potlood over de ribbeltjes laten bewegen. 

Geluid 2

Alleen het geluid met het potlood vond ik niet genoeg dus ik ging op zoek naar nog meer geluiden. 

Geluid 3

Uiteindelijk had ik drie goede geluiden gevonden. Het viel me op dat alle drie de geluiden met stationary items gemaakt werden, en toen kwam ik op het idee om een stationary soundmachine te maken. 

Uiteindelijk was het me gelukt om alle drie de motortjes tegelijkertijd te laten draaien en dit was het resultaat. Ik kreeg als feedback om te proberen om de motortjes een voor een aan te zetten, zodat het wat spannender wordt. 

Dit is mijn uiteindelijke Stationary Soundmachine: 'Tha Statiosound'. De motortjes een voor een aanzetten is een goede zet geweest. Toen ik uiteindelijk snapte hoe dat werkte heb er gelijk een heel ritme van gemaakt. Dat vond ik misschien nog wel het leukste van heel de Arduino experience.