Voor het magazine zat ik in de werkgroep Algemene Identiteit. Samen met Dave, Isa en Noa hebben we een fijne samenwerking gehad en de huisstijl ontworpen.
Beeldmerk
Het beeldmerk van ABRI is afgeleid uit de vormen van een bushokje. Dit verwijst naar reizen en wachten.
In de identiteit hebben we als het ware een venster gecreeërd met daarachter een beeld. Dit is een weergave van de huidige situatie (isolatie, raam, maar ook reflectie). Het beeld is een flitsfoto met een rode gradient map eroverheen. Het kan bijvoorbeeld iemands werkplek zijn of een project (promotie).
Logo
Het logo kan gebruikt worden als icon op social media, als favicon voor de website en als verkleining van het beeldmerk.
Cijfers
De cijfers kunnen gebruikt worden voor bijvoorbeeld het aftellen voor de launch of release datum op social media.
Typografie
Aktiv medium, Aktiv regular en Aktiv italic
Kleur
Éen opvallende kleur, verder rustigere kleuren. We hebben de kleuren op het einde nog aangepast, omdat oranje niet mooi gedrukt kon worden.
Grid
Het grid dat tot stand is gekomen komt in de basis overeen met een bushalte bordje, met name de vlakverhouding deze is identiek aan elkaar. Met dat als uitgangspunt is het grid vervolgens verder door ontwikkeld aan de hand van het ‘Grid System’, zodat het bruikbaar is voor zowel de affiches als het magazine.
9 Rows, cutter 4mm
4 Columns cutter 4mm
Margin 8 mm