Annemijn Catshoek

Identiteit ABRI

 

Voor het magazine zat ik in de werkgroep Algemene Identiteit. Samen met Dave, Isa en Noa hebben we een fijne samenwerking gehad en de huisstijl ontworpen.

Eerste ideeën en schetsen

Droste effect, gradient map en venster

Style guide

Beeldmerk
   Het beeldmerk van ABRI is afgeleid uit de vormen van een bushokje. Dit    verwijst naar reizen en wachten. 

   In de identiteit hebben we als het ware een venster gecreeërd met        daarachter een beeld. Dit is een weergave van de huidige situatie          (isolatie, raam, maar ook reflectie). Het beeld is een flitsfoto met        een rode gradient map eroverheen. Het kan bijvoorbeeld iemands          werkplek zijn of een project (promotie). 

   Logo
   Het logo kan gebruikt worden als icon op social media, als favicon voor    de website en als verkleining van het beeldmerk.

   Cijfers
   De cijfers kunnen gebruikt worden voor bijvoorbeeld het aftellen voor      de launch of release datum op social media.

   Typografie
   Aktiv medium, Aktiv regular en Aktiv italic

   Kleur
   Éen opvallende kleur, verder rustigere kleuren. We hebben de kleuren      op het einde nog aangepast, omdat oranje niet mooi gedrukt kon          worden.

   Grid
   Het grid dat tot stand is gekomen komt in de basis overeen met een      bushalte bordje, met name de vlakverhouding deze is identiek aan        elkaar. Met dat als uitgangspunt is het grid vervolgens verder door        ontwikkeld aan de hand van het ‘Grid System’, zodat het bruikbaar is    voor zowel de affiches als het magazine. 

   9 Rows,     cutter 4mm 
   4 Columns   cutter 4mm 
   Margin 8 mm